On tullu taas syötyä vähän sitä ja tätä. Varmaan ku oli vapaapäivä niin oli sit aikaakin. En tietenkään saanut mitään aikaiseksi. Niin jääkaapillahan sitä tuli norkuttua. Ei siinä.

Söin jäätelöä ja pari riviä Fazerin sinistäkin. Muuten ruokailuni taisivat noudattaa suhteellisen terveellistä linjaa. Mut noi jäätelöt ja suklaat teki siitä toki osittain ei-niin-terveellisen.

Eli pitäis melkeen käydä 1,5h kävelylenkillä. Ei siinä mitään, kyl mä voin käydä ja itse asiassa käynkin.

Ongelma on se, että tämäkö on sitä hyvää painonhallintaa? Tarkkailen mitä syön, ja sitten joudun käymään liikkumassa "polttaakseni" niitä pahoja kaloreita?? Tätäkö joudun tekemään loppu elämäni? Itsekuristako tässä olikin kyse?

Tuntuu enemmänkin ihan jojolaihduttajan tai kauhean neuroottisen ihmisen ajattelua. Ei tämä pitemmällä aikavälillä mikään hyvä ajattelutapa ole. Minun olisi liikuttava koska haluan liikkua juuri sillä tavalla juuri silloin, ja syötävä koska haluan syödä juuri sitä juuri silloin. Ja jos ajattelisin näin, liikkuen kohtuullisesti ja syöden terveellisesti, niin nyt puhutaan jo asiaa. Tämä vie pitkälle.

Tosin tämä nykyinen ajattelutapani ei vie mihinkään muuhun kuin lisäneuroottisuuksiin ja jojoiluihin painossa.

Okei, tämä kesä nyt ihan elinolojeni vuoksi joudun tarkkailemaan painoani rajummin. Syksyllä "pääsen" taas määräämään täysin mitä syön eikä kukaan ole tuputtamassa minulle kokoajan herkkuja. Toisaalta syksyllä alkavat liikunnalliset harrastuksetkin, ja tulee käveltyäkin hyötyliikuntana jonkin verran; toisin sanoen minun ei tarvitse neurotisoida silloin painoni suhteen. Ainakin painonhallinnalla on hyvät mahikset olla silloin paljon automaattisempaa.

Nyt kesän ajan tosin tuntuu, että minun on tietoisesti hallittava painoani. Vaikka tämänkin teen, olen jo nyt lihonut pari-kolme kiloa. Ehkä juuri siksi olenkin lihonnut, en tiedä.

En tiedä. Mitä minun pitäisi tehdä. Nyt kuitenkaan minulla ei ole mitään varsinaisia mielekkäitä liikunnallisia harrastuksia, joten käytävä pakkopullana vähän kävelemässä. En tiedä. Mitä oon ees kirjottamassa.