Noniin. Ei se tänään se -1000kcal mennyt putkeen. Tietenkään. ;) Ehkä semmoinen..... -700kcal. Mikä on seki iha okei.

Mähän ajattelin tätä intuitive eating -juttua edellisissä kirjotuksissani. No, mähän oon semmonen ihminen, että välillä vaihdan ajatuksiani niiku sukkiani tai joskus vielä vähä useammin. Tietyt ajatukset pysyy samana -esim. halu elää terveellisesti hyvinkin sinnikkäästi mutta se miten siihen pääsee, se keino, vaihtuu impulsiivisesti seuraten minun impulsiivisuuttani.

Ei, en ole se tyyppi joka kirjoittaa listan mitä hän tekee seuraavana päivänä, ja seuraavana päivänä hän toimii sen listan mukaisesti. Ei, olen ihan sitä päinvastaista. Minä olen se joka suunnittelee, jotta minulla on jotakin mihin verrata sitä oikeasti tekemääni. Ja minun suunnitteleminen on enemmänkin semmoista jatkuvaa prosessia, ideointia, ja se ei lopu siihen kun kirjoitan ideani alas. Se prosessointi jatkuu.

Eli juuri nyt en ole ihan prikulleen toteuttamassa sittenkään tätä intuitive eating -ideaa. Olen kuitenkin edelleen toteuttamassa sen perusperiaatteita, jotka kertauksena ovat seuraavat:

1. Terveelliset, puhtaat ruoka-ainekset

2. Säännölliset ruoka-ajat (aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, iltapala)

3. Ruoka-aikoina teen ruoan ensin kärsivällisesti, ja syön siitä nauttien hiljaisesti pöydässä. Käytän kaiken sen ajan ateriointiin minkä se vaatii.

4. Syön kunnes tulen kylläiseksi

5. Syön tarpeeksi proteiinia varsinkin aamiaisella ja lounaalla.

6. Syön rakkauden ja positiivisuuden kautta.

7. Harrastan jonkin verran mielekästä liikuntaa.

 

Eli siis terveellinen elämä. Koska olen viime aikoina hiukan paisunut, köh, niin syön vähän vähemmän. Minun ei tarvitse kitua mutta jätän vain sen viimeisen leipäpalan lisukkeineen syömättä enkä kajoa jäätelöpakettiin. Mutta voin syödä kyllä ihan niikuin normaalisti. Ja käyn liikkumassa. Liikuntamuotona on viime aikoina toiminut 1.5 ripeä kävely tai sitten kevyempänä 45min rullaluistelu. Myös tunnin verran voin käydä pyöräilemässä. Tai leikata pihan nurmikon.

JUHANNUSKUNTOON!

images?q=tbn:ANd9GcTWeGEt7T3FwJuTvdYegV6

fruit-man.jpg

images?q=tbn:ANd9GcQm_u4uL6c_wnWN2CWm4Bv

images?q=tbn:ANd9GcQgVR8Ud2s9l0wMBjDrCeM

images?q=tbn:ANd9GcR-IHa6vzw_UqCLSgd4cHJ

healthy-7.jpg

smoothies.jpg